Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind...

Blijf op de hoogte en volg Thomas

21 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Potverdomme, hier zit ik dan, volgende week zet ik weer voet op Nederlandse bodem na 5 maanden in Afrikaland te hebben geleefd!!!
Hier nog maar even niet aan denken, want heb nog genoeg leuke dingen op het programma staan deze dagen. Ik zal eerst maar eventjes vertellen wat ik de laatste maand zoal meegemaakt heb, het is namelijk alweer een tijd geleden dat ik jullie op de hoogte heb gesteld.

Het eerste weekend van Mei speelde de Stormers (het rugbyteam van Cape Town) thuis in het Athlone stadium, dus toen zijn we daar maar eens gaan kijken. De rugbyregels begrijp ik nog steeds niet maar het was toch wel leuk om een keer een andere sport dan voetbal live te aanschouwen. Na de match zijn we met heel het huis naar de afterparty in de fanzone gegaan wat supergezellig was!!

De donderdag daarna (6 mei) was de deadline een feit voor mijn afstudeerscriptie. Mijn scriptie heeft onderzocht wat de beste manier is om meer klanten te krijgen voor een bedrijf in de logistieke sector in Kaapstad. Het is geen superscriptie geworden maar ik verwacht wel dat ik het gehaald heb,ik houd jullie op de hoogte.
Na al dat zwoegen en bloed,zweet en tranen om mijn scriptie optijd af te krijgen werd het dus weer tijd voor ontspanning. De dag erna ben ik met een studentenverening hier in kaapstad met 14 mensen een lang weekend richting Kruger National Park gegaan. Vrijdag was ik vroeg uit de veren (0400H) om het vliegtuig naar johahannesburg te pakken. De eerste dag hebben we de Panorama route gereden, dat is een route die langs allerlei mooie hotspots in de noordkaap gaat. Zaterdag en zondag hebben we onze tijd in het krugerpark gespendeerd!! En ik heb de big 5 gespot!!!!! We hebben de luipaard zelfs 2 x gezien, de eerste keer liep hij vlak voor de auto en de 2de x was ie een herdje hoog in de bomen aan het opeten. En ook de leeuw, olifant, neushoorn en buffel hebben we goed op de foto gekregen! Supervette ervaring was dat dus!! Maandag de spullen weer ingepakt en savonds het vliegtuig naar huis genomen, huis ja; want Kaapstad voelde echt als thuiskomen. Dinsdag was het namelijk weer tijd om afscheid te nemen op mijn stage, het was mijn allerlaatste dag bij CTC Worldwide Logistics . Na bijna 5 maanden daar stage te hebben gelopen was het afscheid toch nog wel enigszins lastig, ondanks dat ik er soms toch flink te pee in had dat ik geen fluit te doen had heb ik er toch een super chille tijd gehad!!

De dagen erna mijn kamer is een beetje opgeruimd, de was gedaan, en vooral veel op stap geweest!! Vrijdags ben ik weer gaan surfen in Muizenberg; ik had eigenlijk nooit gedacht dat dat een sport voor mij zou zijn maar ik kan ondertussen wel stellen dat ik het een beetje onder de knie heb, wat een gave sport!! Het weekend dat daarop volgde zijn we met heel het huis naar Paternoster gegaan, dat is een verlaten stadje aan de westkust van zuidafrika. Hier hebben we geslapen op een beachcamp, een plek zonder elektriciteit en propere sanitaire voorzieningen. Dat weekend hebben we see kayakking gedaan en hebben we paard gereden op het strand! Het moet niet gekker worden inderdaad;)! Ook hebben we die zondag nog een paar uurtjes op het strand gelegen, het was namelijk gewoon 27 graden, en dat terwijl het hartje winter is in Kaapstad!!! Savonds met zijn alle weer lekker gebraaid en super veel gelachen, top weekendje dus.

17 Juni was het Youth Day (nationale feestdag) , en ben ik met 2 huisgenoten gaan sandboarden in de duinen. Dit was behoorlijk lastig maar uiteindelijk toch wel een paar keer flink hard naar beneden gegleden, was dus gaaf om een keer te doen.

Aankomende dagen nog best een paar gave dingen op het programma; Whale watching, Skydiven, hiken en nog een paar dagen flink stappen uiteraard. En volgende week dinsdag is het mijn afscheidsetentje, maar daar will ik nog even niet aan denken!!!!!!!!

KAAPSTAD, WAT HOU IK TOCH VAN JE!!!
Mijn volgende verslag zal waarschijnlijk dus weer verschijnen zodra ik weer in Nederland ben ( 27 juni)

TOT SNEL!

Baie veel groet,

Thomas


  • 22 Juni 2013 - 13:07

    Tante:

    Weer het verslag gelezen en weer leuk om te lezen. Kun je geen werk vinden in waarvoor je
    afstudeer kun je altijd nog boeken/artikelen gaan scshrijven over reizen etc.
    Ik snap dat je van Kaapstad en Afrika bent gaan houden, Ik ben er zelf meerdere keren geweest en
    inderdaad het is daar heel goed toeven en je gaat van de mensen houden.
    Toch zien we je weer graag terug in Nederland.
    Vent, tot 27 juni en geniet van de laatste dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 24137

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: