Alweer een maand in Sud-Afriek! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Sud-Afriek! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Sud-Afriek!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey Iedereen,

Vandaag is het alweer meer dan een maand geleden dat ik in Kaapstad ben aangekomen. De tijd die vliegt weer zooooo snel voorbij, ongelofelijk is dat!

Vorige keer heb ik jullie verlaten met het heugelijke feit dat ik van plan was om te Tafelberg te gaan beklimmen. En inderdaad, zaterdag 23 februari gaat de boeken in dat ik de Tafelberg heb beklommen. Het was veel zwaarder dan verwacht, ongeveer 2.5 uur omhoog hiken en vervolgens weer 1.5 uur naar beneden. Maar het was het waard, want het uitzicht op de Tafelberg was fenomenaal, zie foto’s.
De dag erna zijn we met zijn allen gaan ontbijten bij een Italiaans restaurant, en hebben vervolgens Houtbay bezocht. Dat is een strand hier ongeveer 30 km vandaan, en staat vooral bekend om het feit dat er veel zeehonden voor de kust zwemmen.

Maandag begon het feest weer, want er stond weer een week stage lopen voor de boeg.
Ondertussen heb ik wel kunnen regelen dat ik ipv 08.00-17.00 van 09.00-17.00 kan werken ( lees: vanaf nu kom ik gewoon een uur later het kantoor binnen lopen).
Maandag was het ook de dag dat kleine jongens groot worden, ik werd namelijk 21!!!!!!
Nadat mij de weken voorafgaand op mijn stage werd beloofd dat ze mijn lunch zouden betalen en ’s avonds mee uit eten zouden nemen, waren mijn verwachtingen hooggespannen. Echter was dit weer een typisch geval van ‘van de koude kermis thuiskomen’. Het leek er namelijk eerder op dat ze mijn verjaardag waren vergeten. Teleurstellingen zijn er om te vergeten, want ’s avonds was ik uitgenodigd voor een ‘goodbye’ braai. Echter de mensen voor wie de afscheidsbraai bedoeld was, waren niet op komen dagen. Dus uiteindelijk werd het een verjaardagsbraai voor mij!!! Toen ik aankwam werd er luidkeels gezongen, kreeg ik een cadeautje en overheerlijke brownie met kaarsjes, die ik met moeite uitgeblazen kreeg. Over de man/vrouw verhouding hoorde je mij niet klagen, ik was namelijk de enige ‘man’ in het gezelschap tussen 8 andere vrouwen. Not bad dus!;)
Nu we het daar toch over hebben, in Kaapstad is 2 op 3 personen een vrouw, dat is dus ook niet verkeerd. Dat jullie 't maar even weten he!

Vrijdag 1 maart was het eindelijk zo ver, ik zou namelijk gedag zeggen tegen mijn B&B en gaan verhuizen naar mijn nieuwe kamer in het studentenhuis in Green-Point.
Eenmaal aangekomen in mijn nieuwe kamer was ik toch enigszins teleurgesteld. Het was eigenlijk een omgebouwd tuinhuisje met alleen een bed en tv met bijbehorend dressoir.
Gelukkig had ik weinig zin om bij te pakken neer te gaan zitten, dus heb toen maar besloten om een vage Duitse gast op te bellen, en op stap te gaan. Alcohol is tenslotte de oplossing voor alle problemen. Zaterdag dit maar weer doorgezet, want het holi-one feest was aangebroken.
Dat is een Indisch festival waarin ze de vrijheid van de mensheid en nog wat andere zweverige dingen vieren. Het komt erop neer dat het gewoon een feest is met dj’s waar elk uur een countdown is en dan wordt er door iedereen allerlei kleuren poeder omhoog gegooid. Het klinkt heel suf als ik het zo schrijf, maar check mijn foto’s maar eens!! Was een geslaagd feestje. Tijdens het feest, kon je trouwens aan de ene kant de Tafelberg zien en aan de andere kant staat er een soort van paleis waar ene Mandela ( ik weet niet of jullie daar wel eens van gehoord hebben in Nederland??) , zijn vrijheidsspeech heeft gegeven vlak na zijn vrijlating. Was een mooie locatie dus!!

De dag erna, zondag, zijn we ’s avonds naar een concert van Goldfish geweest in Kirstenbosch.
Dat is een artiest die in Z-A heel beroemd is, en volgens mij heeft hij in Nederland ook een keer de top 40 mogen begroeten. De muziek was niet bepaald mijn ‘cup of tea’, maar de locatie die loog er niet om. Het was namelijk in een of andere botanische tuin vlak tussen de bergen, wederom zie foto’s.

Na het weekend stond er weer een week stagelopen voor de deur. Gelukkig laatste weken wat drukker op mijn stage, want morgen (15-03) moet ik mij onderzoeksvoorstel voor mijn scriptie inleveren, daar ben ik dus nu druk mee bezig.
Afgelopen weekend( 9 -10 maart) stond er een surftrip op het programma in Betty’s bay.
Met mijn motorische vaardigheden, of beter gezegd; het gebrek daaraan, had ik er niet al te veel van verwacht. Maar achteraf kan ik gerust stellen dat het best aardig ging, want heb zelfs enkele keren op mijn board kunnen staan. Surfen was echt onwijs gaaf, ik ben ook zeker van plan om dit vaker te gaan doen. Na het surfen werden we naar onze soort van villa’s gebracht, in mijn kamer hadden we namelijk zelfs een jacuzzi.’s Avonds had een van de gastheren ‘porkie’ bereid, wat blijkbaar een of andere typisch Zuid-Afrikaans gerecht is, wat goed smaakte.
Een biertje kostte daar 0.80 euro, dus de alcoholische versnaperingen genoten gretig aftrek, met verstrekkende gevolgen kan ik achteraf zeggen:
Toen de avond op z’n eind liep besloten we terug te lopen naar onze villa, echter kon de groep geen consensus bereiken wat er toe leidde dat de helft naar een plaatselijk cafétje afdroop, en de andere helft naar huis. Zoals vele van jullie weten, ben ik niet bepaald een ster in het maken van keuze’s, dus toen we bijna thuis waren besloot ik toch maar om naar dat café te gaan. Echter heb ik het café nooit gezien, ik raakte namelijk verdwaald omdat alle straatjes daar op elkaar leken (of dat door de alcohol kwam, laat ik in het midden). Nadat ik dacht dat ik de goede richting gevonden had kwam ik vrij plotseling uit bij een (kleine) township. Toen begon het toch heet onder mijn voeten te worden, dus besloot ik maar te gaan rennen voor de zekerheid. ( Dit was eigenlijk een van de weinige momenten dat ik mij bang heb gevoeld in Zuid-Afrika.) Na ongeveer een minuut of 15 te hebben rondgerend als kip zonder kop, kwam ik met heel veel geluk weer thuis. Schade waren 2 kapotte bebloede voeten en een nat shirt van het (angst)zweet. Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen.

Afgelopen zondag was ook de Cape Argus in Kaapstad, dat is de grootste eendaagse fietswedstrijd ter wereld. Helaas was ik op Surftrip, en heb ik hier dus eigenlijk niets van mee gekregen. Wel balen, maarja!
Aankomend weekend word er carnaval hier gevierd, blijkbaar heeft het hier veel weg van Braziliaans carnaval, dus ik ben beniewd. En aankomende zondag gaan we met heel ons huis ( 15 studenten), op wijntour in Stellenbosch.

Iedereen sterkte met het ietwat koudere weer in Nederland, en tot schrijfs!

Groetjes vanuit Cape Town (36 graden hier trouwens vandaag).. Jaloers?

Ciao,

Thomas

  • 16 Maart 2013 - 16:28

    Tante:

    Volgens mij heb je wel in je rats gezeten maar dat wordt dus geen tweede keer
    gedaan en goede keuzes gaan maken.
    Het verslag is weer als vanouds, leuk om te lezen.
    Veel plezier komende tijd met Stan en ik zie je over 4 weken.
    Geniet ze en tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 24414

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: