Garden Route, Surfen, Paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Garden Route, Surfen, Paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Garden Route, Surfen, Paragliden

Blijf op de hoogte en volg Thomas

16 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Yeah buddie,

Omdat het ondertussen alweer meer dan een maand geleden is sinds mijn laatste update, heb ik maar besloten om de veer nog is eens door de inkt te halen.

Toen ik mij vorige verslag schreef was het nog 36 graden in Kaapstad. Echter is de herfst hier ook begonnen en het is de laatste 2 weken zo rond de 25 graden elke dag, nog steeds prima dus!
15 maart was de deadline voor mijn onderzoeksvoorstel, daarvoor heb ik een redelijke beoordeling gekregen. Ik moest wat dingetjes veranderen maar ik was wel op de goede weg, die scriptie gaat vast goed komen dus!
Het weekend na de deadline van mijn onderzoeksvoorstel moest natuurlijk wel wat gevierd worden. Zaterdag’s ben ik gaan surfen in Muizenberg en ’s avonds Braziliaans carnaval gevierd, een afscheidsfeestje op het strand gehad en vervolgens verschillende kroegen in longstreet onveilig gemaakt. De dag erna zijn we met het gehele huis op wijntour gegaan in Stellenbosch, daar hebben we verschillende wijnboerderijen bezocht en uiteraard ook menig wijntje mogen proeven.
De woensdag daarna was het tijd om mijn eerste bezoek vanuit Nederland te verwelkomen. Stan had namelijk grote moeilijkheden met de strenge aanhoudende winter in Nederland, dat hij had besloten om naar zuidelijk Afrika af te reizen. Deze 2 weken hebben we niet bepaald stil gezeten, de eerste 3 dagen zijn we in Kaapstad gebleven om de stad te verkennen. Vrijdag’s zijn we toen min of meer plotseling vertrokken om de Garden Route te gaan doen. We werden vrijdag wakker en zeiden toen; ‘’We kunnen ook vandaag vertrekken’ ‘ Ja, waarom niet?’’ En zo geschiedde het, snel de koffers ingepakt, auto gehuurd, inkopen gedaan en huppakee, daar gingen we dan!!
Uiteindelijk hebben we er 7 dagen over gedaan en meer dan 2600km gereden. Het hoogtepunt van deze trip, die ons via Cape Agulhas (meest zuidelijke puntje van Afrika), Knysna, Stormsriver (gekanod in een rivier), Jeffreysbay (surfparadise), Port Elisabeth, naar Addo bracht was natuurlijk het Addo Elephant Park. Hier hebben we naast uiteraard veel olifanten, zebra’s, schildpadden,slangen, buffels, allerlei soorten herten, en lelijke soorten varkens ook 2 wilde leeuwen mogen zien!!!!!!
Toen we namelijk enigszins teleurgesteld op weg waren naar de uitgang van het park omdat we dus geen leeuw hadden gezien ( wat overigens zeer normaal is omdat er maar 9 leeuwen rondlopen op 50.000 hectare grond), kwamen wij ze dus bij zonsondergang tegen. Ze kwamen met 2 tegelijk uit de bosjes gelopen toen wij bijna bij de poort van de uitgang waren. Wij meteen de auto stilgezet; en daar liepen ze dan, rakelings langs de auto liepen de 2 koningen van het dierenrijk. Ze hebben in totaal ca. 100 meter over straat gelopen, dus we hebben een behoorlijk poosje zeer dichtbij van deze imposante dieren kunnen genieten. ZIE FOTO’S!!!
De dagen erna zijn we nog naar Oudtshoorn gegaan, wat blijkbaar de struisvogel hoofdstad van de wereld is. Deze stad ligt namelijk een stuk landinwaarts en heeft dus ook een semiwoestijn klimaat.
Ook dit was weer een leuke ervaring!

Na 2 x geflitst te zijn, 1x autopech, 1x verdwaald te zijn in een township ( die ons daar dwars doorheen stuurde omdat we de ‘kortste route’ hadden aanstaan op de TomTom), rijbewijs verloren, credit verloren, kunnen we toch spreken van een geslaagde vakantie!!
Na 14 dagen was het weer tijd om Stan uit te zwaaien, en hem terug te sturen naar de Nederlanden.

Het weekend daarop (6 & 7 april) zijn we zondags naar Mzoli’s gegaan. Dat is soort van openlucht restaurant met (live) muziek in een Township. Super lekker eten, voor zeer weinig geld (lees: 3 euro).
Voor het donker zijn we weer huiswaarts gekeerd, want blijkbaar wordt het vanaf dan gevaarlijk, het is en blijft een Township tenslotte.

Het afgelopen weekend ben ik zaterdag gaan paragliden, wat inhoudt dat je van een berg springt met een parachute. Mijn ‘piloot’ was een aparte slecht Engels sprekende oostblokker, wat mijn vertrouwen er niet groter op maakte. Maar nadat hij mij vertelde dat hij toch echt enkele keren in de top 20 van het WK paragliden is geëindigd,besloot ik toch maar om het erop te wagen. Op de video kunnen jullie een deel van mijn jump zien!!
’s middags heb ik toen de bus gepakt naar Blouberg waar ik nog een uurtje heb gesurft. Dat is ook wel meteen de laatste keer, want dat water van de Atlantische oceaan is echt veel kouder dan die van de Indische oceaan, GEEN AANRADER. ’s Avonds zijn we voor het eerst met het hele huis op stap gegaan, wat ook zeker gezellig was. Zondag ochtend zijn we weer naar Mzoli’s gegaan om daar ontbijten/lunchen/dineren, en ’s avonds hebben we in een Nederlandse bar de wedstrijd Ajax-PSV gekeken. Hier had ik een paar Nederlandse gasten ontmoet waar ik toen ’s avonds ook mee ben gaan stappen. Veel is mij niet bijgebleven van die avond, echter heb ik wel maandagmiddag tegen mijn baas gezegd dat ik me niet zo lekker voelde, dus heb toen een middagje bijgeslapen, en dat was hard nodig!! Life is tough...

Nu weer een weekje stage lopen voor de boeg, en dan zaterdag komen Mama en tante Jolanda deze kant op voor 2 weekjes!! Hotel mama goes Africa dus ;), gaat dus ook weer leuk worden!!

Tot hoors!

Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 24124

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: