Time of my Life!! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Time of my Life!! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Time of my Life!!

Door: thomasansems

Blijf op de hoogte en volg Thomas

29 Juni 2012 | Italië, Parma

Heey,

Pffff! Op dit moment zit ik alweer in het vliegtuig onderweg naar Nederland. Wat zijn die laatste maanden toch voorbij gevlogen. Het voelt als de dag van gisteren dat ik van iedereen afscheid nam om aan mijn Italiaanse avontuur te gaan beginnen, echter is dat alweer zo’n 5 maanden geleden!

Om maar met het serieuze werk te beginnen, ik heb gelukkig al mijn tentamens gehaald hier, dus die 30 studiepunten heb ik in die pocket! Heb er natuurlijk wel erg hard aan moeten trekken, maar uiteindelijk toch ‘verdiend’ al mijn tentamens gehaald : ‘loon naar werken’ noem ik dat. Naar al dat harde studeren werd het natuurlijk wel tijd om eens echt vakantie te gaan vieren. Direct naar mijn laatste tentamen had ik de eer om Michel, Thijs, Floris( die er duidelijk ontzettend van had genoten) en Niels te verwelkomen in mijn hotel!! We zijn met zijn 5en een dagje naar het Gardameer gegaan om daar eens even flink tot rust te komen. Natuurlijk heb ik ze ook nog even Parma geshowed, wat natuurlijk een onuitwisbare indruk op hun heeft gemaakt ! Daarnaast hebben we ook nog een avond wat nachtelijk vertier opgezocht, waar ik jullie de verdere details over zal besparen.

De dag nadat ik weer eenzaam achter werd gelaten in ‘ die stad van de parmezaanse kaas en parmaham’, was het alweer tijd voor het volgende bezoek. Stan had een gaatje in z’n agenda gevonden om mij een weekje te komen vervelen in Italie. In die week hebben we niet bepaald stilgezeten, we zijn 2 dagen naar Rimini en San Marino geweest, een dagje naar het ‘Lago di Como’ geweest, en verder vooral veel gelachen en veel gedronken. De trip naar Rimini was voor mij de 2de keer, want ik was een week daarvoor al met mijn studie verening gegaan. Echter waren we deze keer ook nog ’s middags naar San Marino gegaan. Je weet wel, dat kleine land met hun nationale voetbal team gevuld met postbodes, banketbakkers en nog wat .... San Marino was zeker het bezoeken waard, het bleek namelijk nog een mooi land(je) te zijn ook.

Nadat ik een paar dagen hebben kunnen bekomen van al dat jeugdig bezoek, werd het tijd voor wat anders. Papa was namelijk naar Parma gekomen om zo ook nog eventjes gezien te hebben, waar ik dat halfjaar alles uitgespookt heb. Papa was met de vader van Jaap mee heengereden naar Italie, omdat Chris(vader van Jaap) Jaap afgelopen donderdag(21-06) kwam ophalen, dit omdat de eerste trainingen van Bavel 10 natuurlijk alweer begonnen waren, en hij die uiteraard niet kon missen als pure vedette;)!
Nadat we ons appartement opgeruimd en schoongemaakt hadden was het tijd voor Jaap om gedag te zeggen tegen zijn Parmezaanse avontuur. ‘Jaap, nogmaals bedankt voor die super tijd die we samen gehad hebben, ik heb er van genoten’’!!

Nadat Jaap & zn vader vertrokken waren, zat ik alleen opgescheept met ‘ the old man’! Ook dat laatste week in Italie met m’n vader heb ik flink kunnen genieten. Cinque Terre, Genova, Portofino en Rapallo bezocht, dus vooral de kust opgezocht de afgelopen week. Dit vooral omdat het gemiddeld elke dag boven de 35 graden was, dus iets te warm om een ‘echte’ stad te bezichtigen. Helaas dus geen Rome gezien, ookal stond dat eigenlijk wel op de planning, maar de weergoden waren mij daarvoor niet goed gezind.
Helaas is de laatste week ook nog mijn portemonnee gestolen. Voor de 2de keer dus mijn portemonnee verloren hier in Italie. Het overleven van aardbevingen, maffia en andere rare dingen is geen probleem, maar mijn portemonnee niet verliezen is vraag twee! Helaas zijn er ergere dingen in het leven, zoals het feit dat ik ga afsluiten met dit verhaaltje! Aan alles komt een eind, ook aan 5 maanden Parma!

Als iemand ooit de kans krijgt om voor een bepaalde tijd naar het buitenland te gaan: DOEN, DOEN, DOEN!!! Want wat was dit een gave tijd, 5 maanden lang het ontdekken van een andere cultuur,het leren van een vreemde taal, nieuwe mensen leren kennen, steden bezoeken, feesten, enzovoort…!

Dit was dus mijn allerlaatste verhaaltje, de foto’s van mijn laatste paar weken in Italie zal ik een dezer dagen ook erop zetten!

Mi mancherai Parma, sei grandeee!

Ciao, Saluti a Tutti,

Thomas

  • 02 Juli 2012 - 09:10

    Tante:

    Wij weten dat je hebt genoten, maar dat is je gegund.
    Vent, we zijn blij dat je weer terug bent in Nederland. Ik heb genoten van die ene week in Parma en wat hebben veel gedaan en als ik dat doorhaal naar die 5 maanden dan kan ik begrijpen wat je allemaal gezien hebt.
    We spreken 1 ding af: volgend jaar kom ik weer, waar je ook zit want jouw gastvrijheid staat als een paal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 24156

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: