Eerste 2 weken - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

Door: thomasansems

Blijf op de hoogte en volg Thomas

28 Februari 2012 | Italië, Parma

Hee allemaal,

Eindelijk een berichtje vanuit het zonnige Parma. Ik zal jullie even in het kort proberen te vertellen wat ik de eerste 2 weken hier uitgespookt heb.

Donderdag 9 februari zijn we 's ochtends om 04.00 uur vertrokken richting parma. Woensdagavond had ik van de familie afscheid genomen, en maandagavond van mijn vrienden!
Na enig traantje gelaten te hebben zijn we in de auto gestapt, en op naar de Spaghetti's, Pizza's, Parmazaanse kazen en Parmazaanse hammen.

We hadden geluk dat Chris ( de vader van Jaap) bereidt was om ons met de auto weg te brengen, zo konden we natuurlijk ook veel meer spullen mee nemen!(ookal pastte nog steeds niet alles in de overvolle auto+skikoffer)Uiteindelijk zijn we rond half 4 's middags aangekomen in een besneeuwd Parma. Op de foto's kunnen jullie wel zien hoeveel sneeuw er hier lag.
Toen meteen alle spullen uitgeladen en het appartement even flink onder handen genomen. Na enkele uurtjes schoonmaken, alles snel globaal ingericht en zijn we een hapje gaan eten. De dagen erop vooral Parma verkend en ons appartement verder ingericht.

Ons appartement is gelukkig heel erg meegevallen. We zitten met zijn 2en in een mooi appartement midden in het centrum van de stad, op steenworp afstand van het station.
Het is best een groot appartment, en het voelt ondertussen al echt wel een beetje als 'thuis'.

Maandag was het zover, onze eerste schooldag in Parma was een feit.
We zouden 's ochtends een meeting hebben met alle nieuwe Erasmus Studenten van de Universiteit van Parma. Na een kort introductie praatje in het Engels, schakelden ze al snel over naar het vertrouwde Italiaans, zodoende hebben we er niet heel veel van meegekregen.
Gelukkig zijn onze lessen wel in het Engels, ookal zit daar ook een flink italiaans accent aan vastgeplakt.
Verder is onze faculteit(Economia) een best oud gebouw, maar wel sfeervol. Helaas zitten er best weinig buitenlandse studenten bij ons in de klas( 50 procent is italiaans, 30 procent is spaans, en de overige 20 zijn vooral fransen, oostblokkers en wij dan)!
Gelukkig hebben we maar 16 uur les in de week en 4 uur italiaans, en huiswerk kennen ze hier gelukkig nauwelijks.

In ons eerste welverdiende weekend zijn we zaterdag's meteen gaan carnavallen in Venetië. We waren al vroeg(wekker: 3.30) uit de veren om de eerste trein richting Venetië te nemen. Gelukkig was het lekker weer en hebben we uiteindelijk een groot deel van Venetië kunnen zien, wat een ge-wel-dig-e stad is dat!

Onze 2de week hier in het land der Pizza's hebben we eigelijk niet zo veel uitgevoerd. Veel pizza's eten, weinig naar school, veel Prison Break gekeken, vele FIFA gespeeld en heel lekker gegeten.

Afgelopen weekend is mama hier langs gekomen. Want zaterdag was het natuurlijk een belangrijke dag: Ik werd maar liefst 20 jaar OUD! Daarom was mama van donderdag t/m zondag over komen vliegen om dit heugdelijke feit te vieren.
Ik heb weer ouderwets gekookte aardappelen met een gehaktbal kunnen eten. Verder nog allerlei super leuke cado's gekregen. Het weekendje hebben we vooral gevuld met mama laten zien waar ik mijn tijd zoal uitzit. Ik heb haar de stad en de universiteit en faculteit laten zien.
Zondag ochtend vertrok ze echter weer dus was ik weer op mezelf aangewezen. (Jaap was namelijk van vrijdag t/m dinsdag in Nederland omdat ie zonodig zijn vriendin moest verassen ivm met haar verjaardag)

Kortom: Ik vermaak me hier prima!!! 'Bella Italia'

Ik houd jullie op de hoogte.

Ciao.

Thomas

  • 02 Maart 2012 - 16:35

    Niels & Papa:

    Ha Kleine!

    Ik heb geen 1 spelfout zien staan hoor!;) Maar dat zal ook wel aan mijn Italiaanse accent liggen:p

    Maar goed dat je nu ook zo'n verslag op waarbenjij bijhoudt! Wel goed dat je me dat even gemeld hebt;) Ik moest het nu van onze high-tech vader horen dat je er een had!:p

    Veel plezier nog kleine! En we skypen!

    Groeten Niels & Papa

  • 08 Maart 2012 - 19:39

    Jos/Adriënne:

    Ha die Thomas, het ziet er allemaal goed uit en jullie zijn de tijd goed aan het benutten. Doe dat maar want het is zo voorbij eerder dan je in de gaten hebt. Het lijkt ons een mooie omgeving en je hebt ook nog eens veel mogelijkheden. Het is wel erg ver reizen af en toe want Venetië is ook voor jullie niet dichtbij en al zo vroeg uit bed moeten. Maar het zal de moeite best waard geweest zijn en we weten hoe mooi en apart Venetië is want we zijn er zelf ook al eens geweest. Mooie maskers trouwens, die ga je toch wel meebrengen zeker. Hebben jullie de chianti al geproefd? Of houden jullie het op bier, niet te veel hé, wel helder blijven. En hoe gaat het met de studie lukt dat een beetje want ja dat hoort er nou eenmaal ook bij nietwaar. Doe je best maar geniet er op tijd van want dat hoort er ook bij en we houden jouw verslag wel bij dan zien we wel hoe je het maakt daar. Veel succes en groetjes van ome Jos en tante Adriënne.

  • 11 Maart 2012 - 14:42

    Angelique Hoefnagel:

    Hoi Thomas, ik was benieuwd hoe het met je ging en ik was natuurlijk al bekend met "waar ben jij nu"(tim;Litouwen)dus je was snel gevonden ! Geniet lekker van dit buitenlandse avontuur en steek er iets van op .. !

    Groetjes, Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 24153

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: