Aardbevingen, roze flamingo's en dure auto's ! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Aardbevingen, roze flamingo's en dure auto's ! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Aardbevingen, roze flamingo's en dure auto's !

Door: thomasansems

Blijf op de hoogte en volg Thomas

29 Mei 2012 | Italië, Parma

Ciao Tutti,

Hier weer even een verhaaltje vanuit het ‘trillende’ Parma.
Om daar maar meteen mee te beginnen, zoals jullie vast wel gehoord hebben is het de laatste 2 weken flink tekeer aan het gaan in Noord-Italie qua aardbevingen. Vorige week zaterdag(20 mei) eentje van 6.0 rond 4 uur ‘s nachts, de aardbeving zelf had ik niet gevoeld maar ik werd wakker gealarmeerd door Jaap die vertelde dat we zsm ons appartement moesten verlaten. Gelukkig bleek er geen of nauwelijks schade te zijn in Parma. Vandaag (29 mei) was het ’s ochtends weer raak rond 9.00, terwijl ik braaf een examen zat te maken ( jaaaaa, dat doe ik hier ook nog ja), vond er een zgn. ‘terremoto’ plaats van 5.8 op SvR. Dit keer er weer niets van gevoeld, echter toen ik ’s middags thuis kwam begon het wel flink te bewegen onder mijn voetjes! Dit bleek later een naschok van ca. 5.0 te zijn. Toch een aparte gewaarwording zo’n aardbeving. Gelukkig ook dit keer weer geen schade in Parma. Wel was de universiteit de gehele dag gesloten, dat was natuurlijk wel ontzettend balen!

Mijn vorige verhaaltje eindigde ik met het feit dat ik voor 5 dagen naar Sardinië zou gaan.
Dat was niet bepaald verkeerd kan ik jullie vertellen! Iedere dag met ca. 27 graden op het strand gelegen, en uiteraard goed verbrand!
Mij is het een raadsel waarom Sardinië geen populaire vakantiebestemmingen is, want de zee is er helblauw, de stranden zijn wit en het weer is er perfect!! Op de foto’s kunnen jullie wel zien wat ik ongeveer bedoel!!

Oja…! De dag voordat we naar Cagliari vertrokken om de befaamde ‘ roze flamingo’s’ te spotten, ben ik ook nog naar Verona afgereisd om daar nog even de ploegentijdrit van de Giro D’italia mee te maken.
Hoogtepunt van de dag was eigenlijk dat ik terwijl de ploegwagens hun spullen aan het inpakken waren, ik onverwachts ‘Mooie Mario’ tegen het lijf kwam gelopen. Voor de mindere wielerliefhebbers onder ons, Mario Cipollini! Hij was daar met zijn 2 dochters, of z’n 2 vrouwen, even aan het kijken hoe Garmin de ploegentijdrit op hun naam schreef.
Afgelopen week kwam de Mille Miglia ook door Parma gereden. De Mille Miglia is een ‘race’ waarin zo’n beetje de duurste auto’s meerijden die er zijn. Het zijn vooral (peperdure) auto’s met bouwjaar tussen 1927 en 1957 die meerijden, want dat is een van de voorwaarde om mee te mogen doen met deze prestigieuze race. Echter was er ook geen gebrek aan de allerduurste hedendaagse auto’s, vooral Ferrari’s natuurlijk.

Jullie denken nu waarschijnlijk dat het hier één groot feest is, maar dat valt mee hoor!
Ik heb namelijk deze week en de volgende week tentamens! Als het goed is ben ik 5 juni helemaal klaar met school en kan het ‘echte’ vakantie vieren beginnen. Die vakantie is overigens ook al ver ingevuld , want eind juni ga ik voor een weekje naar Rome!!!! En waarschijnlijk kom ik 6 juli ongeveer weer terug naar Nederland. En tussendoor komen ook nog vrienden uit Nederland langs, waarin ik overigens echt super veel zin in heb! ‘’Jullie bedden staan al klaar mannen;)!!!’’
Genoeg om nog naar uit te kijken dus!

Helaas is door de aardbeving van vandaag ook de interland van vanavond tussen Italië en Luxemburg afgelast, waarvoor ik wel kaartjes hard. Ook ben ik vorige week helaas m’n portemonnee verloren, met daarin natuurlijk Rijbewijs, ID Kaart, bankpas, universiteitspas etc.!! Dat was dus ook flink balen, want hij is helaas niet teruggevonden. Maar dat is gelukkig ondertussen ook bijna allemaal weer opgelost!
‘’Alles sal reg kom’

Saluti,

Thomas


  • 29 Mei 2012 - 20:28

    Oom En Tante:

    Hoi Thomas,
    Leuk dat we even contact hadden via Skype. Gelukkig geen problemen gehad tot nu toe met de aardbeving daar. Wij hebben nog even de laatste foto's gekeken en dat ziet er goed uit. Wij zagen ook al dat jij je auto al had uitgezocht of was de foto eigenlijk genomen van de twee dames van Mario?
    Geniet er nog lekker van en doe je best bij de tentamens dan kun je het leuk afsluiten daar in Parma. Heel veel succes nog voor de tentamens en voor de dagen erna nog heel veel plezier in Rome. O ja nog bedankt voor de hele mooie verjaardagskaart die ik gekregen heb van jou. Ja ik begin oud te worden en dan begin je wel eens wat te vergeten.
    Heel veel succes, tot kijk of tot Skype de volgende keer.
    Groetjes,
    Ome Jos en tante Adriënne.

  • 30 Mei 2012 - 06:21

    Tante:

    Weer een leuk verslagje gemaakt ondanks alle trillingen in Parma momenteel. De foto's zijn inderdaad mooi wat Sardinië betreft. Voor wat de komende weken betreft, ga er nog even tegenaan voor wat betreft de tentamens, dan kan de vakanie nog een paar weken verder gaan met de vrienden uit Chaam e.o.
    Vent, lieve groetjes en ik zie en hoor je weer wel via skype

    Tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 24144

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: