Alweer 3 maanden in Italiaaa! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden in Italiaaa! - Reisverslag uit Parma, Italië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden in Italiaaa!

Door: thomasansems

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Mei 2012 | Italië, Parma

Ciao Tutti,

Wat gaat de tijd hier toch snel, zit hier ondertussen alweer 3 maanden!! Nog maar 2 maandjes te gaan dus;(! Ik vond het dus wel weer tijd voor een update vanuit het zonnige Italiaa!!

Vorige keer dat ik mijn verhaaltje schreef, heb ik jullie achtergelaten met het feit dat ik voor 10 dagen weer even terug naar Nederland zou gaan! Dat was toch wel weer even lekker om ouderwets in Hotel Mama te verblijven. Het was niet bepaald verkeerd dat mijn was weer werd gedaan en dat m’n prakkie ’s avonds weer klaar stond. Natuurlijk was het ook weer leuk om alle vrienden en familie weer terug te zien!! Verder hebben de frikadellen en kroketten ook gretig aftrek genomen in Nederland, ik kan er dus weer even tegenaan!

Eenmaal terug in Italie, zijn we zaterdag’s meteen weer cultuur gaan snuiven, dit keer in Bergamo!
Dit was weer een erg mooie stad, dus we hebben ons daar dan ook kostelijk vermaakt.
Het weekend daarop stond een bezoekje aan het grote San Siro op het programma! De thuishaven van onze vrienden Seedorf, Emanuelson en van Bommel. De wedstrijd betrof een confrontatie tussen AC Milan en Bologna. Helaas eindigde de wedstrijd in een teleurstellende 1-1, maar we hebben gelukkig wel al onze oranje vaandeldragers aan het werk gezien!
Afgelopen week heb ik bezoek gekregen vanuit Olanda, Tante Jolanda en m’n neefje Daan kwamen mij voor een weekje vergezellen hier. Zaterdag’s en zondag heb ik ze een Guided tour in Parma gegeven.

Maandag en dinsdag zijn we naar Florence gegaan, wat een mooie stad is dat toch! Maandagavond was het Bianco Notte (witte nacht) in Florence, wat inhield dat bijna alle musea ’s nachts gratis geopend waren. We zijn daarom naar het wereldberoemde Uffizi Museum geweest! Daar hingen allerlei schilderijen van ons vrienden Michelangelo, Leonardo da Vinci en Rembrandt! M’n portie cultuursnuiven had ik dus wel weer gehad.
Woensdag’s ben ik de gehele dag naar school gegaan( Ja inderdaad, dat doe ik tussendoor soms ook weleens ja) en ’s avonds ben ik met Daan naar FC Parma – FC Internazionale gegaan ( die andere club uit Milan inderdaad). Dat was echt een geweldig gave wedstrijd. Parma kwam 1-0 achter door die kleine halfkale dwerg uit Nederland, maar na eventjes van streek te zijn geweest, draaide ze de wedstrijd met speelsgemak om, en wonnen ze uiteindelijk met 3-1. Het laatste halfuur was een echte zogenoemde ‘Walkover’ want ze hebben wel 6 honderd procent kansen weten te verprutsen.
Het stadion stond werkelijk op z’n kop, want Parma heeft ineens weer goede kansen om europa in te gaan! Wordt vervolgd….

Donderdag hebben we ‘sightseeing’ gedaan in Bologna, ook dit was weer een supergezellige dag. Echter hadden we helaas geen tijd om de befaamde Spaghetti Bolognese te eten, maar dat gaat de volgende keer wel goed komen.
Vrijdag’s ben ik weer braaf naar school toe gegaan, en zijn Tante Jolanda en Daan naar die stad met de scheve toren gegaan. ’s Avonds heb ik ze nog even Parma by Night laten zien, wie wil dat nou niet gezien hebben he?!! Zaterdag was het weer tijd om afscheid te nemen, wat natuurlijk jammer was, want het was echt een super week! In 7 dagen tijd, vijf keer pizza op en 4 keer pasta als voorgerecht. De italiaanse gewoonte’s worden me dus ondertussen wel eigen. Deze week ben ik dus behoorlijk in de watten gelegd, het was helemaal super. Nogmaals bedankt Tante;)!

Aankomende donderdag ga ik voor 5 dagen naar Sardinië( 10 t/m 14 mei)!!!
We konden namelijk voor 45 euro op en neer vliegen, dus die kans konden we niet laten schieten.
Ze voorspellen 27 graden tijdens het weekend, dus dat gaat helemaal goedkomen daar.
Verder zijn we ook nog van plan om daar een scooter of auto te huren, om zo een beetje het eiland te kunnen gaan verkennen. Ik heb er in ieder geval super veel zin in!!!
Wat wel een beetje jammer is, is dat aankomende donderdag ook de Giro D’Italia in Modena start. Dat is een stad hier ongeveer een halfuurtje vandaan, maar daar kan ik dus helaas niet heen omdat ik dan in Cagliari(Sardinë) zit! Het is tenslotte niet altijd feest;)!

Ik heb trouwens ook m’n eerste examen achter de rug aan de Universita Studi Degli di Parma. Dat ging wel even wat anders dan in Nederland:
Nadat iedereen een leeg blaadje voor z’n neus kreeg, en de leraar 2 zinnen opdreunde, wat later 2 vragen bleken te zijn, schreef ik snel een antwoord op en wachtte op de volgende vraag. Echter zouden die vragen niet komen en bleef het bij deze 2 vragen waarover we maar liefst twee uur over mochten doen! We moesten dus gewoon zoveel mogelijk opschrijven als we wisten bleek later. Ik was uiteindelijk nog blij toen ik een kwart A4’tje wist vol te schrijven, echter zag ik de andere studenten met gemak minimaal 3 kantjes vol schrijven!!! Gelukkig heb ik het uiteindelijk wel gehaald, met een prachtige 6.0!!! Die 6’jes cultuur zit hier dus ook wel goed;)!

Over ca. 8 weken ben ik gewoon alweer in Nederland, ik had echt never nooit gedacht dat de tijd zo snel zou gaan hier! Ik spreek jullie snel weer!!!
Ciaoo Ragazzi!

La vita Italiana é bellissima,mi piace molto!

Saluti,
Thomas



  • 07 Mei 2012 - 16:48

    Niels:

    Yooo Kleine!

    Vakantie vakantie vakantie en nog eens vakantie.... en dat nog 'maar' twee maanden! Geniet er nog van en papa en ik komen asap!

  • 08 Mei 2012 - 15:34

    Tante:

    Weer een leuk verslag heb je gemaakt en bij deze bedank ik je nogmaals voor een heel gezellige week in Hotel Thomas. Je hebt goed voor ons gezorgd en ook de rondleidingen (per fiets en te voet) waren heel leuk.
    Vent, geniet er nog lekker van de laatste paar maanden.
    Lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 24140

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: