Draai gevonden in Indonesië! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu Draai gevonden in Indonesië! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Thomas Ansems - WaarBenJij.nu

Draai gevonden in Indonesië!

Door: Thomas Ansems

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 December 2015 | Indonesië, Batavia

Selemat Pagi,

Hier weer eventjes een korte update vanuit het hete Jakarta. Ondertussen is hier wel het regenseizoen begonnen, dus iedere dag valt hier nu wel een verkoelend buitje, wat soms erg fijn kan zijn!

Het meest interessante wapenfeit van mij hier gedurende afgelopen maand, is mijn weekend trip naar Lombok. Na uiteraard weer een zware werkweek achter de rug te hebben gehad, was het donderdagavond tijd om naar Soekarno-Hatta airport te gaan om aldaar mijn vlucht te nemen naar Lombok. Lombok, voor degene die het niet kennen, is een eiland naast Bali wat vooral beroemd is om haar berg, de Mount Rinjani, wat een populaire bestemming is voor alle bergbeklimmers. Laat het nou net zijn dat ik mijn wandelschoenen niet heb meegenomen naar Indonesië, dus zat er niets anders op om enkele dagen te vertoeven aan de prachtige stranden in het zuiden van Lombok. Dit gedeelte van het eiland is nog niet écht ontdekt door de toeristen massa’s, je wordt er dus niet doodgegooid met Macdonalds’en, Starbucks’en en de BurgerKings. Op het strand dus geen lekkere vette BigMac eten, maar gewoon een ondertussen vertrouwd bordje nasi goreng. Deze 3 dagen dus voornamelijk uitgeslapen, gechillt op het strand, gesurft en veel en lekker gegeten. Ondanks dat het nog niet ontdekt is bij de grote toeristenmassa’s, zijn er uiteraard al wel toeristen te vinden hier. Hierdoor zijn er dus ook een paar kleine barretje’s waardoor je 's avonds toch lekker van een koude Bintang kon genieten. Naast de prachtige stranden die het eiland rijk is, is er nog veel cultuur te bespeuren. Zodra je de scooter pakt, en de stadjes achter je laat, is het erg mooi om te zien hoe de traditionele ‘orang sasak’ hier leven. Vaak nog in traditionele kledij, getooid in sarong en rieten hoedjes. Soms lijkt het erop dat je honderd jaar terug in de tijd gaat. Erg mooi om dit te zien! Zondagavond was het helaas weer tijd om mijn spullen te pakken, en terug naar ‘huis’ te gaan, want zo voelt Jakarta ondertussen wel.

Maandag riep de plicht wederom, en stond er een andere werkweek voor de deur. Het hoogtepunt van deze week was een sportdag die ik had georganiseerd voor de collega’s hier op de ambassade. Na wat e-mailtjes rondgestuurd te hebben en wat flyers her en der opgehangen, was het natuurlijk even afwachten of er daadwerkelijk ook mensen zouden komen opdagen. Uiteindelijk zijn er ongeveer 15 man die hebben meegedaan aan een potje voetbal, wat erg gezellig en leuk was! Dus daar wordt waarschijnlijk nog een vervolg aan gegeven.
Ondertussen kan ik wel stellen dat ik mijn draai echt goed heb gevonden. Ik heb nu een vast groepje vrienden, die ik heb leren kennen via het futsal, waar we iedere woensdag en zaterdag mee wat gaan drinken. Dus dat zijn meestal ook zeer gezellige avonden! Verder ben ik ook uitgenodigd op een Indonesische bruiloft van een vriendin waarmee ik samen in Tilburg heb gestudeerd, daar heb ik dus uiteraard super veel zin in, ben benieuwd hoe dat gaat worden!

Dit weekend zit ook al volgepland met leuke plannen. Vrijdag en zaterdagavond vindt er namelijk een groot festival in Jakarta plaats waar ik kaartjes voor heb kunnen bemachtigen. Het schijnt een van de grootste dance festivals van Azië te zijn, dus vele grote Dj's zijn daar present (o.a Tiesto, Hardwell, Armin van Buuren). Voor zaterdagmiddag zijn alle stagiaires van de ambassade ook nog uitgenodigd om bij een collega te komen chillen aan het zwembad en lekker te eten en dus een chill dagje te houiden. Goed weekend in het vooruitzicht dus.

Verder ook nog goed bericht uit Nederland gehad. Mijn ‘grote’ broer komt mij namelijk van 17 december tot 3 januari vergezellen hier in Indonesië. Het plan is om naar Sulawesi(Celebes) en Bali te gaan, maar dat staat allemaal nog niet vast. In mijn volgende verslag horen jullie daar meer over.

Voor degene in Nederland, geniet van jullie feestdagen en ik zal aan jullie denken als ik met mijn witte billen op het maagdelijke strand van Bali lig uit te brakken van de feestdagen.

Bedankt voor het lezen, en tot hoors!

Salam,

Thomas

  • 09 December 2015 - 08:52

    Tante:

    Je hebt het zo slecht nog niet, als ik dit verslag lees.
    Veel plezier komend weekend, bij de bruiloft en zeker heel veel plezier met je "grote" broer de komende weken.
    Fijne dagen en veel liefs

  • 09 December 2015 - 10:57

    Sis:

    Vergeet niet je 076 T-shirt te dragen tijdens het dancefestival ;)

    Liefs!

  • 09 December 2015 - 17:24

    Thea:

    Klinkt heerlijk dit, wanneer nodig je je Kaapse vrienden eens uit??? Wordt tijd voor een reünie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 24075

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Semester Exchange @ CUHK

15 September 2015 - 31 Januari 2015

Stage Nederlandse Ambassade - Jakarta

10 Februari 2013 - 27 Juni 2013

Afstudeerstage in Kaapstad

08 Februari 2012 - 08 Juli 2012

Semester Exchange Parma

Landen bezocht: